یدک راه

Car shock absorber

شنبه, ۱۱ آذر ۱۴۰۲، ۰۴:۵۱ ب.ظ

کمک فنر خودور

Car shock absorber

 

کمک فنرها جزء جدایی ناپذیر سیستم تعلیق خودرو هستند. کمک فنر برای جذب یا تعدیل فشار و برگشت فنرها و سیستم تعلیق طراحی شده است. آنها حرکت ناخواسته و اضافی فنر را کنترل می کنند. کمک فنرها لاستیک های شما را همیشه در تماس با جاده نگه می دارند. قبل از ادامه، اجازه دهید چند اصطلاح کلیدی را مورد بحث قرار دهیم که به ما در درک نحوه کار کمک فنرها کمک می کند. در دوران دبستان ما در مورد انرژی، به طور خاص، در مورد انرژی پتانسیل و جنبشی یاد گرفتیم. همچنین با قانون بقای انرژی آشنا شدیم. قانون بقای انرژی بیان می کند که انرژی ایجاد یا از بین نمی رود، فقط می تواند شکل خود را تغییر دهد. انرژی پتانسیل انرژی ذخیره شده و انرژی جنبشی انرژی در حال حرکت است. حالا بیایید به کمک فنرها برگردیم. وقتی در جاده‌ای به دست‌انداز یا شیب می‌خورید، سیستم تعلیق و فنرهای وسیله نقلیه شما حرکت می‌کنند تا لاستیک بتواند با جاده در تماس باشد و انرژی را جذب کند. کمک فنرها با تبدیل انرژی جنبشی فنر به انرژی حرارتی (گرمایی) حرکت فنرها را کاهش می دهند. این انرژی حرارتی سپس در سیال هیدرولیک تخریب می شود. ضربه گیرها یک سیلندر پر از روغن هستند. هنگامی که سیستم تعلیق وسیله نقلیه شما حرکت می کند، یک پیستون از طریق سیلندر پر از روغن بالا و پایین می رود. حرکت بالا و پایین پیستون مقدار کمی از سیال را از طریق روزنه ها (سوراخ های ریز) در سر پیستون وارد می کند. از آنجایی که فقط مقدار کمی از مایع به بیرون خارج می شود، این امر حرکت تعلیق را کند می کند و فشرده سازی و برگشت فنرها را کاهش می دهد. کمک فنرها نیز به سرعت حساس هستند. این بدان معنی است که هر چه فنرها سریعتر حرکت کنند، کمک فنر مقاومت بیشتری ایجاد می کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی